A cím komponenseiről már számos blogbejegyzésünk született az elmúlt években. E-kereskedelemről írtunk már egyedi fejlesztésű webáruházak, hvg360 projektünk vagy a digitális transzformáció kapcsán, a mesterséges intelligencia (AI) pedig szerepelt a 2021-es tech trendeket összefoglaló előrejelzésünkben, illetve a Stylers Group CEO-ja, Gönczy Gábor a 2019-es Internet Hungary-n elhangzott előadása alapján az ajánlórendszerek és az AI kapcsolatáról és  működési elvéről is beszámoltunk korábban. 

Ebben a bejegyzésben az előbb említett témákat ötvözzük, és megosztjuk tanácsainkat azzal kapcsolatban, hogyan érdemes a mesterséges intelligenciát e-commerce platformod támogatására használnod. Amennyiben szeretnéd képezni magad mesterséges intelligencia terén, figyelmedbe ajánljuk a Braining Hub oktatási centrum tanfolyamait.

A mesterséges intelligencia neve és fogalma szinte megkerülhetetlen napjaink (akár hétköznapi) diskurzusaiban, így valószínűleg már hallottál használati területeiről. Ahogy korábban is írtuk, jövőre várhatóan még inkább felpörögnek a mesterséges intelligenciához (AI) és a gépi tanuláshoz (ML) kapcsolódó fejlesztések, és jóslatok szerint 2022-re a modern technológiák 80%-a ezekhez kapcsolódik majd. 

Most összeszedtünk 3 tippet azzal kapcsolatban, hogyan építheted be e-kereskedelmi platformodba megoldásait:

1. Lépj szintet a keresésben

Az a tény már széles körben ismert, hogy a mesterséges intelligenciát számos vállalat használja a keresőmotorokban. Ezek elemzik a felhasználók adatait és folyamatosan tanulnak belőle, így valóban olyan találatokat tudnak mutatni, amelyek relevánsak egy potenciális vásárló számára. Az AI használata ezen a területen szinte már elvárás is, hiszen a cart abandonment (=kosárelhagyás; az a szituáció, amikor a látogató vásárlás nélkül távozik az oldalról) egyik fő okaként a nem megfelelő felhasználói élményt jelöli meg számos kutatás – ehhez pedig hozzájárulnak az irreleváns eredmények keresések során. A megfelelő termékek megtalálásán túl a mesterséges intelligencia azt is lehetővé teszi, hogy a felhasználók kiegészítő termékeket fedezzenek fel legyen szó méretről, színről, formáról, szövetről vagy akár márkáról – az ilyen szoftverek vizuális képességei rendkívül  kiemelkedőek. 

2. Fejleszd ajánlásaidat

A mesterséges intelligencia használatával a márkák intelligensebben és hatékonyabban tudják átkutatni a rendelkezésükre álló óriási mennyiségű adatot, így meg tudják jósolni az ügyfelek viselkedését, illetve releváns és hasznos ajánlásokat kínálhatnak az egyéni fogyasztóknak. Napjaink dinamikusan növekvő e-kereskedelmi szektora forradalmasította a vásárlói élményt azáltal, hogy lehetővé teszi a felhasználó számára a tökéletes termék megtalálását – még akkor is, ha nem is aktívan keresi azt. Minden óriás másképp csinálja ezt: az Amazon a felhasználók korábbi tevékenységei és vásárlásai alapján tesz ajánlásokat, a Netflix az alapján javasol sorozatokat és filmeket, hogy a felhasználónak melyik kategóriával (pl. dráma, vígjáték, akció) volt több interakciója, az eBay pedig összegyűjti a felhasználók konkrét visszajelzéseit a termékekről, és utána olyanoknak ajánlja azokat, akik hasonló viselkedést tanúsítottak az oldalon. Bármelyik utat, illetve az ajánlórendszerek bármelyik fajtáját választod, e-commerce platformod csak profitálhat ezekből a megoldásokból.

3. Hidald át a személyre szabottság és a magánélet közötti szakadékot

A személyre szabott vásárlói élmény témájával kapcsolatban számos aggály merült fel az elmúlt években, a felhasználói adatvédelem rendkívül aktuális téma, amely a jövőben még fontosabbá fog válni. A márkák aktívan arra törekszenek, hogy egy teljesen új szintre emeljék az átláthatóságot, a biztonságot és az őszinteséget – ugyanakkor nem engedhetik meg maguknak, hogy felhagyjanak a felhasználói élmény személyre szabásával, figyelembe véve kritikus szerepét bármely sikeres e-commerce vállalkozásban. Hogyan tudják az e-kereskedők megoldani ezt a problémát? Érdekes mód a válasz a mesterséges intelligenciában rejlik. A felhasználók komfortosabbnak érzik adataik megosztását, ha valami igazán értékeset kapnak érte cserébe. Az AI lehetővé teszi az e-commerce vállalatok számára, hogy olyan kivételes vásárlói élményt nyújtsanak, amelyre néküle nem lennének képesek – így hidalja át a mesterséges intelligencia a személyre szabottság és a magánélethez ragaszkodás közötti szakadékot. 

*

Ha úgy érzed, további tanácsokra és útmutatásra van szükséged, keress minket bizalommal! Célzott és komplex szolgáltatásainkkal szívesen segítünk, hogy te is megtaláld a vállalatod számára legideálisabb megoldásokat.

Amennyiben szívesen bővítenéd ismereteidet e-commerce témában, sok szeretettel várunk ProTechtor E-commerce workshopsorozatunkra, amelynek célja a hazai e-commerce iparág üzleti oldali szereplői minél több a munkájuk során gyakorlatban is alkalmazható általános vagy specifikus tudásra tegyenek szert.