Esettanulmány Raiffeisen.hu redesign III.rész

2017.02.01

A Raiffeisen.hu redesign esettanulmányának II. része

Design folyamat

Megbizonyosodva arról, hogy a struktúra, felépítés megfelelő, technológiailag kivitelezhető, elkezdtük a design folyamatot.

Az arculatnak megfelelően és az ügyféllel szoros együttműködésben dolgoztunk. Szem előtt tartottuk a trendeket és a perszónákat. Az alábbiakban a desktop, tablet és mobilváltozatok 1.0 terveit jelenítjük meg.

 

 

Anyavállalati jóváhagyás   

  • A főbb oldal grafikai tervét bemutattuk az anyavállalat marketing osztályának.

  • Összefoglaltuk a kutatások eredményeit és a design-hoz vezető út logikai menetét.

  • A kapott visszajelzéseket, finomításokat beleépítettük a design-ba.

 

Hőtérképes elemzés

Minden oldaltípus grafikai tervének átadása után kezdődött meg a banki fejlesztői csapat munkája.

Amikor elkészült a honlap (kattintható, valós tartalommal) még nem publikált tesztverziója, ismét a felhasználók véleményét kértük ki.

A mérés módszertana:

  • Kvalitatív kutatás kérdőívvel

    • Azonnali válaszok

    • Perszónákról képet kaptunk

  • Hőtérképes elemzés az élesített honlapról

    • A felhasználók zavarása nélkül kapunk visszajelzést a viselkedésükről

    • Nincs lemorzsolódás

Az elemzést hőtérképpel és képernyőrögzítéssel együtt végeztük, hogy megbizonyosodjuk arról, hogy amit terveztünk, az megállja helyét. Sok esetben visszaigazolódott, hogy minden igényt és bejárási útvonalat le tudtunk fedni, ki tudtuk elégíteni a gyors döntéshozó és az alaposabb információkereső ügyfelek igényeit is.


Tutorial videók

A felhasználókat előre tájékoztattuk és igyekeztünk segíteni eligazodni az új oldalon, ezt hírlevelekkel és rövid oktató videókkal értük el. Tematikus videókban mutattuk be, hogy a gyakran használt funkciókat hol érik el az új weboldalon, tableten és mobilon egyaránt.

Utókövetés

Az élesítés után pár hónapig adatot gyűjtöttünk a hőtérképelemző Hotjar program segítségével és kielemeztük, hogy mik azok a pontok, amiken még finomítani lehet több tízezer kattintás és több ezer felhasználói látogatás alapján. Ezt a listát a Bankkal együtt priorizáltuk és a megvalósításuk folyamatos.