Esettanulmány Raiffeisen.hu redesign I.rész

2017.01.20

Főbb döntési pontok

2014 tavaszán kaptunk tender felhívást a Raiffeisen Banktól, a www.raiffeisen.hu weboldal felületének újratervezéséhez azzal a céllal, hogy egy olyan modern felhasználói élményt nyújtó honlapot hozzunk közösen létre, ami a retail szegmensek értékesítését hatékony támogathatja.

A projekt során a főbb döntési pontok a következők voltak:

Felmérések - Banki igények felmérése

A projekt első lépéseként egy részletes igényfelmérést végeztünk az Ügyféllel, ahol általános, brand benchmark és a konkurencia témaköreit elemeztük egy általunk összeállított kérdőívvel, például.:

  • Mik azok az elemek/funkciók, amelyek mindenképpen maradnak? Melyek azok, amelyek biztosan nem fognak szerepelni?

  • Az elvárásokhoz képest melyik szegmens, hogy teljesített az elmúlt 1-2 évben? Elérték-e a kitűzött célt?

  • A magyar online megjelenés sikeressége a Raiffeisen nemzetközi csoporton belül - ha lehet rangsorolni - hol helyezkedik el a rangsorban? Ha van, mi a mérőszám (például: konverziók aránya…)?

Az itt megszerzett információk alapján állítottuk össze a felhasználói felmérés kérdőívét, melyben az akkori weboldal használatát vizsgáltuk.

 

Felmérések - Felhasználói felmérés

Kvalitatív, személyes, egyéni mélyinterjúk során a célunk az volt, hogy megtudjuk mit szeretnek használni a felhasználók az oldalon, mit keresnek leginkább, mi számukra a legfontosabb funkció.

A felméréshez

  • előszűrő kérdőíveket készítettünk

  • felhasználókat toboroztunk

  • mélyinterjúkat folytattunk

  • kielemeztük az eredményeket, és javaslatokat tettünk.

A mélyinterjú témakörei és mintakérdések (a teljesség igénye nélkül):

  • Bankkapcsolat

    • Mióta áll kapcsolatban a Raiffeisen Bankkal?

    • Milyen szolgáltatásokat vesz igénybe a Raiffeisen Banktól?

  • Honlaphasználat jellemzői

    • Milyen esetben, milyen célból keresi fel a Raiffeisen Bank honlapját? Mit intéz a honlapon?

    • Milyen információkat keres a leggyakrabban a Bank honlapján?

  • Banki honlapokkal kapcsolatos elvárások

    • Mi az, ami fontos az Ön számára egy bank (nem csak a Raiffeisen) honlapjával kapcsolatban?

  • Raiffeisen.hu megjelenésének megítélése

    • Hogyan jellemezné a Bank honlapját? (minimum 3 jellemző) Miért gondolja így?

  • Szabad böngészés során, milyen benyomásai vannak a honlapról?

  • Célzott böngészés, hogyan talál meg kitűzött célokat a felhasználó?

  • Raiffeisen.hu összefoglaló értékelése

    • Van-e bármi olyan, amit hiányol a jelenlegi raiffeisen.hu oldalról?

    • Összehasonlítva más bankok oldalaival, mi az, amiben más bankok oldalai jobbak? Miért?

  • Az új raiffeisen.hu honlap tervezett desktop nyitóoldali látványtervének értékelése

    • Mi az, ami kifejezetten tetszik a nyitóoldali terven? (minimum 2 elem)

    • Mi az, ami esetleg nem tetszik a nyitóoldali terven?

 

A Raiffeisen.hu redesign esettanulmányának II. része