Esettanulmány Raiffeisen.hu redesign II.rész

2017.01.30

A Raiffeisen.hu redesign esettanulmányának I. része

 

További kutatások

  • Google Analytics elemzése (meghatározott időszakban)

  • Best practice kutatás

  • On-site SEO elemzés

A banki igények és a felhasználói felméréssel kiegészítve tudtuk meghatározni a stratégiai scope-ot.

 

Üzletági egyeztetés

A banki üzletágak véleményét egy workshop keretén belül kértük ki. Összefoglaltuk a Banki igényeket, a felhasználói felmérést, a Google Analytics adatokat, a konkurenciát és a bestpractice-eket, vagyis a miket és miérteket. A megbeszélés keretében minden üzletág elmondhatta a saját kéréseit és elvárásait: megjelenés, prioritás, termék kiemelés. Prezentáltuk és elkészítettük a perszónákat vagyis, hogy kik azok és milyen típusú emberek lehetnek, akik a weboldalt használni fogják.

 

A tervezési szempontok:

  • Célcsoport: 4 PERSONA

  • Stratégiai célok megvalósítása

  • Konkrét igények kivitelezése (navigáció, tartalom, design, funkciók)

 

Honlap struktúra kialakítása

Minden banki igényt és a felhasználók visszajelzéseit egyesítve állítottuk össze a wireframe-eket, amelyeken már jelöltük a funkciókat és elhelyezkedésüket.

  • A tervezés szempontjai:

  • Letisztultabb megjelenés

  • Mobil eszközökön elérés - RWD

  • Navigáció, tartalmak

  • Zsúfoltság megszűntetése

  • Banner, képek fontossága, csempés megjelenés

  • Hasznos információk, hírek, közzétételek

  • Lábléc kiterjesztése

  • Gyakran használt funkciók

 

Navigáció (wireframek) tesztelése

Összhangba hoztuk a fejlesztési irányelveket és a tervezett funkcionalitást, illetve megbizonyosodtunk róla, hogy a fejlesztés és a tervek összhangban vannak-e a meghatározott keretekkel.
A terveket online kattintásos teszteléssel validáltattuk a felhasználókkal, így megbizonyosodhattunk arról, hogy a userek jó irányba indulnak el, amikor az új honlapunkra lépnek. A tesztelés eredményeképpen növelni tudtuk a konverziók és sikeres események arányát még az új design elkészítése előtt.

Az alábbi UX terv az 1.0 változatot mutatja.

 

A Raiffeisen.hu redesign esettanulmányának III. része